• Allmänna försäljningsvillkor

     

    Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller mellan Zerva (PLS Produkter AB), 556185-9629, nedan benämnt som Zerva och Kund. Om det föreligger ett separat avtal mellan Zerva och Kund har det avtalets definitioner och villkor företräde framför Allmänna försäljningsvillkor i det fall det föreligger motstridigheter.

    1.

    Order

     

    Beställning av produkter och tjänster kan göras:
      - på shop.zerva.se
      - hos kundsupport, 0500 - 46 88 50, info@zerva.se
      - kontakt via din säljkontakt
      - i butik. Telefonnummer och öppettider återfinns på zerva.se
      - genom elektronisk orderintegration/EDI, kontakta oss för uppläggning.

    Order som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att Zerva lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

    2.

    Leverans

     

    Vid order av beställningsvaror eller andra varor som inte ingår i ordinarie lagersortiment tillkommer faktisk fraktavgift.

    Beställningsvara levereras alltid i hel förpackning, d v s minsta möjliga beställningsbara förpackning från våra leverantörer.

    Vid leverans av pall regleras pallkostnaden mot Kund som är ansluten till Pallpoolen och har giltigt registreringsnummer. I övriga fall debiteras pallkostnaden enligt gällande prislista. Beställning av lagerlagda produkter som sker vardagar skickas normalt från vårt lager inom 2 dagar. För beställningsvaror utgår den faktiska leveranstiden. Beställningsvara kan inte returneras.

    Leveransplats. Leveransen sker till överenskommen plats vardagar mellan 7:00-16:00.

    Leveransförsök. I tjänsten ingår ett (1) leveransförsök till mottagaren mellan 07:00 - 16:00. Om mottagaren inte är anträffbar under leveransförsöket aviseras denne om att godset kan hämtas på närmaste utlämningsställe/terminal, såvida inte mottagaren och transportören avtalar om pris för nytt leveransförsök.

    Restorder. Zerva reserverar sig mot slutförsäljning och förbehåller sig rätten att löpande göra produktändringar. Om värdet av en vara som tillfälligt är slut på lager överstiger 100 kr exklusive moms och beräknas inkomma till lager inom rimlig tid, restnoteras varan och levereras vid senare tillfälle utan extra kostnad till Kund. Restorder under 100 kr makuleras om ingen ersättningsvara finns. Om en restnoterad vara ej beräknas inkomma inom rimlig tid förbehåller sig Zerva rätten att leverera en likvärdig ersättningsvara. Om Kund inte är nöjd med ersättningsvaran har Kund full returrätt.

    Transportskador (synliga/osynliga). Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till Zervas kundsupport. Ej synlig transportskada ska anmälas senast fem arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till transportören samt Zervas kundsupport. Efter denna tid utgår ingen ersättning. Vid alla former av transportskador behöver Zervas kundsupport ordernummer och kollinummer samt tydliga bilder på skadan för att kunna behandla ärendet och skicka ersättningsvara.

    3.

    Betalningsvillkor och fakturaavgifter

     

    Zerva erbjuder Kund 30 dagars (netto) betalningstid från fakturadatum om inget annat avtalats. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta motsvarande referensränta + 8% samt övriga lagreglerade avgifter. Produkten förblir Zervas egendom tills full likvid erhållits. Vid fakturering med PDF-faktura eller EDI-faktura utgår inga fakturaavgifter.

    För elektroniska fakturor såsom  Svefaktura, Edifact eller pdf kontaktar ni kundsupport

     

    4.

    Priser

     

    Angivna priser gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att från tid till annan ändra priser och kundrabatter.

    Premie-, rabatt- eller olika erbjudanden från olika kampanjer kan ej kombineras. Zerva förbehåller sig rätten att justera Kunds beställning om villkoren för rabatt- eller premieerbjudanden ej har följts. Zerva reserverar sig mot eventuella tryckfel, utgående artiklar samt slutförsäljning.

    5.

    Tilläggstjänster

     

    Zerva tillhandahåller olika tilläggstjänster såsom skåpservice, leveransavisering, statistiktjänster, mm. Kontakta kundsupport för mer information.

    6.

    Vidareförsäljning

     

    Kunden har inte rätt att i sin affärsverksamhet ägna sig åt återförsäljning eller vidareförsäljning av produkter köpta/beställda från Zerva förutom i de fall då detta skriftligen överenskommits.

    7.

    Retur och ångerrätt

     

    Kund skall inom 8 dagar returnera produkter som Kund inte önskar behålla (ångerrätt). Endast varor ur ordinarie lagerlagt sortiment kan returneras, d v s gäller ej beställningsvaror och anskaffningar. Vid retur skall retursedel utfärdad av Zervas kundsupport medfölja produkten och denna skall återsändas i originalskick och i obruten förpackning. För att erhålla retursedel skall Kund kontakta Zervas kundsupport. Returfrakt betalas av kunden. Vid retur i butik ska faktura eller kvitto uppvisas.

     

    8.

    Reklamationer

     

    Eventuella fel på produkter skall reklameras inom 7 dagar från leveransdag. Gällande transportskador, se ovan. Efter denna tid utgår ej ersättning.

    9.

    Personuppgifter

     

    Zerva är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Zerva. Uppgifterna hanteras enligt gällande rätt och i enlighet med vår, för var tid, gällande integritetspolicy. Policyn finner du på zerva.se. I denna policy kan du ta del av en förteckning över ändamål med behandling av personuppgifter, rättslig grund samt lagringstid.

    Som ny kund hos Zerva måste du ange namn och epostadress samt godkänna dessa allmänna försäljningsvillkor och Zervas integritetspolicy. Vid order måste även adress och telefonnummer anges.

    Dina personuppgifter lämnas vidare endast till våra logistikpartners för att de ska kunna fullfölja sina åtaganden. I övrigt lämnas dina uppgifter inte ut till tredje part.

    Du har alltid rätt att få ta del av den information som har registrerats. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller raderas. Du har alltid rätt att utan anledning begära att informationen raderas.

    Du kan när du vill avsäga dig från nyhetsbrev och annan marknadsföring genom att kontakta kundsupport eller avregistrera dig via länk i våra nyhetsbrev.

    Vi använder Cookies för funktionalitet på zerva.se. Cookies är en liten textfil som webplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras. I vår integritetspolicy kan du ta del av hur vi använder cookies på vår webplats.

    10.

    Ändringar

     

    PLS förbehåller sig rätten att från tid till annan att ändra innehållet i dessa Allmänna försäljningsvillkor. Angivna Allmänna försäljningsvillkor gäller således tills vidare. Vid var tid aktuella Allmänna försäljningsvillkor publiceras alltid på zerva.se

    11.

    Tvist

     

    Tvist mellan PLS och kunden skall i första hand lösas mellan parterna. I andra hand avgöras av svensk domstol med tillämpning av svensk rätt.

Varukorg